Junior och Vuxenträning

Tennisskolor för barn, yngre juniorer och vuxna

Årligen erbjuder klubben tennisskola för barn och yngre juniorer samt organiserad träning för vuxna. Finns även möjlighet till privatlektioner med vår tennistränare.

Tennisskola V28

Vi genomför tennisskola för barn och ungdomar varje år i V28 måndag tom fredag. Träningen organiseras i anpassade grupper om upp till 8 st i varje grupp. Varje grupp har en timme om dagen i fem dagar. Speltiderna är mella kl 9 - 17. Pris 600:- / deltagare.

Årets tennistränare blir Sara Edebo som har lång erfarenhet som tennisspelare och tränare vid bland annat GLTK i Göteborg. Sara är uppvuxen som sommarbarn på ön.

Anmälan sker via mail till : tennisskola@karingotennisklubb.se

Anmäl gärna i god tid och uppge namn, ålder samt tidigare tenniserfarenhet.

Vuxenträning i grupp under V29, söndag tom torsdag

Vi kommer återigen genomföra vuxenträningen med förra årets tränar John Falke under vecka 29.
Träningen genomförs som vanligt med grupper om upp till fyra personer från söndag den 16/7 till och med torsdag den 20/7 mellan 9-15
Grupper om 3-4 personer , tre timmar per grupp som grundprincip. Pris 600 kr / deltagare för tre tillfällen.
Tränaren John Falke har tränarerfarenheter från Kungsbacka Tennisklubb. Under den period som John är på ön kan man även boka honom för privatträning. Man bokar då banan först och sedan kontaktar ni John, 0766363633

Intresseanmälan lämnas snarast möjligt till :
vuxentraning@karingotennisklubb.se

Om ej känd tenniserfarenhet ange kort din kunskapsnivå.

Eventuella frågor:  Johanna Vonasek Haraldsson , telefon enligt nedan.