Årlig turnering

Tennisturneringen

Varje år i V29/30 genomförs en tennisturnering för klubbens medlemmar. Tävlingen har inga åldersindelade klasser utan normalt deltar spelare från ca 14 år upp till 75 år i singel, dubbel och mixedspel.

Antalet deltagare är begränsat i alla olika klasser på grund av begränsad tid för turneringen. Nedan följer allmän information om turneringen. Under menyerna Herrsingel, damsingel mm hittar man information om pågående turnering alternativt resultat från den senaste turneringen.

Merparten av tidigare års vinnare i turneringen, uppdaterad 230806, kan läsas via denna länk.

Anmälan till och villkor för turneringen

Turneringen spelas under perioden fredag i V29 tom lördag i V30.

Följande klasser och maxdeltagare gäller.

Herrsingel  : Klass A ( 9 st) , Klass B ( 10 st) . Vinnaren i B går vidare till A.

Man anger önskad klass vid anmälan.

Damsingel :  Max 8 deltagare.

Damdubbel: Max 20 deltagare som alla spelar ett grundspel om 3 matcher med olika lottade partners. Alla matcher utom finalen spelas tisdagen i V30.

Herrdubbel:  Max 24 deltagare som alla spelar ett grundspel om 3 matcher med olika lottade partners. Grundspelet följs av ett finalspel för de bästa.

Mixed dubbel : Max 16 par. Samtliga par spelar tre matcher i ett gruppspel. Gruppspelet följs av ett slutspel för grupp 1 or och 2 or.

Anmälan:

Anmälningsperiod : 1/6 tom 30/6

Anmälan görs via mail till turnering@karingotennisklubb.se . Ange : Klass / klasser samt prioritering 1,2 o 3. Man kan normalt delta i 2 klasser samt ytterligare en i mån av plats efter det att anmälningstiden gått ut.
Svar om plats finns ges snarast efter anmälningsperiodens slut.

Notera att medlemsavgiften måste vara betald för att anmälan skall hanteras.

Betalning för deltagandet görs senast den 10/7 via swish nr 1234945374 eller bankgiro (480 34 84-7 ). Ange vad betalningen avser. Exvis HD, HS , Medlemsavgift mm samt namn på personen som avses.
Deltagaravgift :
HD , HS samt DS 150 kr per deltagare och klass. MIX och DD 100 kr per deltagare.

Avslutningsfest:

Helgen vecka 30  (exakt tid ej bestämt än) är det prisutdelning och middag på Petersons Krog.

Meny:

Pris:

Betalas vid ankomst till Petersons Krog.

Dryck till maten beställer vi och betalar på plats

Max n personer, först till kvarn.

Vänligen skicka sms till Johanna, 0709950595 för anmälan

Varmt välkomna!

Allmänt om spelformer speldagar mm för de olika klasserna

Detaljerad information ges i nedan pdf som kan laddas ned och läsas.

Dokument: Turnering_Allmän info.pdf